Nowe zasady dotyczące cookies W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.[zamknij]
Biuletyn Informacji Publicznej Powiatowy Urząd Pracy w Łańcucie
  
4-05-2025, Niedziela, 06:37
Jesteś tutaj ::
Strona główna Drukuj treść Poleć znajomemu Pomoc

Treść na poniższej stronie jest archiwalna, proszę kierować się na stroną główną Biuletynu Informacji Publicznej
REGULAMIN ORGANIZACYJNY POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W ŁAŃCUCIE

 

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY
POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W ŁAŃCUCIE

 

 

 

 

PRZEPISY OGÓLNE

 

§ 1

 

Regulamin Organizacyjny PUP określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę

 

i zakres działania komórek organizacyjnych, wchodzących w jego skład. 

 

§ 2

 

Ilekroć w regulaminie jest mowa o : 

 

1.      Staroście Łańcuckim - należy przez to rozumieć Starostę  Powiatu Łańcuckiego.

 

2.      PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Łańcucie.

 

3.      Dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy 
w Łańcucie.

 

4.      Zastępcy Dyrektora - należy przez to rozumieć Zastępcę Dyrektora Powiatowego  Urzędu Pracy w Łańcucie.

 

5.      PRZ - należy przez to rozumieć Powiatową Radę Zatrudnienia w Łańcucie.

 

6.      Komórce organizacyjnej - należy przez to rozumieć dział, referat, wieloosobowe stanowisko pracy i samodzielne stanowisko pracy funkcjonujące w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łańcucie.

 

7.      Klubie Pracy - należy przez to rozumieć  Klub Pracy działający w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łańcucie, udzielający pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy.

 

8.      PFRON - należy przez to rozumieć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. 

 

§ 3

 

1.      Powiatowy Urząd Pracy jest samorządową jednostką organizacyjna realizującą zadania administracji rządowej oraz administracji samorządu powiatowego na terenie Powiatu Łańcuckiego  w zakresie promocji zatrudnienia.

 

2.      Siedzibą  PUP  jest Łańcut, ul. Piłsudskiego 9.

 

3.      Zakres właściwości terytorialnej PUP określa Rozporządzenie Ministra Pracy
i Polityki Socjalnej z dnia 30 grudnia 1998 r. w sprawie dostosowania organizacji obszaru działania wojewódzkich i rejonowych urzędów pracy do organizacji administracji publicznej ( Dz.U. z 1998 r. Nr 166 poz.1247).

 

 

 

§ 4

 

 

 

1.      Powiatowy Urząd Pracy działa na podstawie:

 

 

 

1)      Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r.o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
( j.t. Dz. U. 2008, Nr 69, poz.415 z późn.zm.).

 

2)       Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( j.t. Dz. U. 2001,
Nr 142, poz.1592 z późń. zm. ).

 

3)      Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2009, Nr 157,
poz. 1240).

 

4)      Ustawy z dnia 13 października 1998r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz .U. 1998, Nr 133, poz.872 z późń. zm.).

 

5)      Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( j.t. Dz. U. 2008, Nr 14, poz. 92, z późn. zm.).

 

6)      Ustawy  z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej  (Dz. U. 2007, Nr 59, poz. 404, z późn. zm).

 

7)      Ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego
( j.t. Dz. U. 2008,  Nr 88, poz. 539 z późn.zm.).

 

8)      Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. 2008,
Nr 223, poz.1458).

 

9)      Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych ( j.t. Dz. U. 2005,
Nr 196, poz. 1631 z późń. zm.).

 

10)  Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001,
Nr 112, poz. 1198 z późń. zm.).

 

11)  Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( j.t. Dz. U. 2002,
Nr 101, poz.  926 z późn. zm).

 

12)  Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego
( j.t. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz.1071, z późn. zm.).

 

13)  Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy ( j.t.Dz. U. 1998, Nr 21, poz. 94 z późń. zm.).

 

14)  Ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o świadczeniach przedemerytalnych (Dz. U. 2004,
Nr 120, poz 1252 z późn.zm.).

 

15)  Ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym (Dz. U. 2003, Nr 122, poz. 1143 z późń. zm).

 

16)  Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji ( j.t. Dz. U. 2004, Nr 53, poz.532
z późn. zm.).

 

17)  Przepisów wykonawczych do w/w ustaw.

 

18)  Zawartych porozumień z organami, organizacjami i instytucjami zajmującymi się problematyką zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu.

 

19)  Krajowego Planu Działań na rzecz zatrudnienia.

 

20)  Statutu Powiatowego Urzędu Pracy.

 

21)  Niniejszego regulaminu.

 

2.       Zasady gospodarki finansowej PUP oraz zasady wynagradzania pracowników ustalają

 

       odrębne przepisy.

 

 

 

§ 5

 

Przy realizacji zadań PUP współdziała z innymi urzędami pracy, z organami administracji rządowej, organami samorządów terytorialnych, organizacjami pracodawców, poszczególnymi pracodawcami, związkami zawodowymi, zarządami funduszy celowych, organizacjami pozarządowymi i fundacjami oraz innymi podmiotami działającymi
w sprawach  promocji zatrudnienia i aktywizacji bezrobotnych.

 

KIEROWNICTWO POWIATOWEGO URZĘDU PRACY

 

§ 6

 

1.      Całokształtem działalności PUP kieruje Dyrektor i ponosi odpowiedzialność przed Starostą Łańcuckim.

 

2.      Dyrektora PUP powołuje i odwołuje Starosta Łańcucki.

 

3.      Zastępcę Dyrektora PUP powołuje i odwołuje Dyrektor Urzędu.

 

4.      Podczas nieobecności Dyrektora kierownictwo sprawuje zastępca. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora.

 

ZASADY FUNKCJONOWANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH

 

§ 7

 

1.      W celu prawidłowego wykonywania zadań w PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:
   1) Działy,
   2) Referaty,
   3) Wieloosobowe  stanowiska  pracy,
   4) Samodzielne stanowiska pracy.

 

2.      W celu realizacji określonych zadań w PUP – Dyrektor może powoływać komisje
i zespoły zadaniowe.

 

3.      Zarząd Powiatu zatwierdza ilość utworzonych działów, referatów, wieloosobowych stanowisk pracy, samodzielnych stanowisk pracy.

 

STRUKTURA ORGANIZACYJNA

 

§ 8

 

1.      W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:

 

1)      Dział Ewidencji i Świadczeń     - PE

 

2)      Centrum Aktywizacji Zawodowej – CAZ

 

3)      Dział  Aktywizacji Rynku Pracy – PR

 

4)      Dział Finansowo-Księgowy – PF

 

5)      Dział Organizacyjno-Administracyjny - PO

 

2.      W PUP mogą być tworzone zespoły i komisje zadaniowe składające  się
z pracowników różnych jednostek organizacyjnych w celu realizacji określonych zadań.

 

3.      Kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo łączyć zadania z wielu stanowisk przewidziane w regulaminie organizacyjnym w jednym.

 

§ 9

 

1.      Dyrektor  nadzoruje bezpośrednio pracę Zastępcy Dyrektora i Głównego Księgowego oraz następujących komórek organizacyjnych:
1) Dział Finansowo – Księgowy .
2) Dział Organizacyjno-Administracyjny .

 

2.      Zastępca Dyrektora nadzoruje bezpośrednio pracę :

 

1) Działu Ewidencji i Świadczeń.

 

2) Centrum Aktywizacji Zawodowej.

 

3) Działu Aktywizacji Rynku Pracy.

 

3.      Główny Księgowy nadzoruje pracę  Działu Finansowo-Księgowego, a zakres jego działania określają odrębne przepisy.

 

4.      Podporządkowanie komórek organizacyjnych określa  Schemat Organizacyjny PUP stanowiący załącznik  do Regulaminu Organizacyjnego.

 

 

 

§ 10

 

 

Do kompetencji Dyrektora należy w szczególności:

 

 

 

 

1.      Organizowanie działań Urzędu i nadzór nad realizacją zadań określonych w ustawie
o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r.
(Dz. U. 2008, Nr 69, poz. 415 z późn. zm).

 

2.      Promocja i reprezentowanie Urzędu.

 

3.      Współpraca z administracją rządową i samorządową, Powiatową Radą Zatrudnienia, placówkami oświatowymi, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej oraz organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania na rzecz rynku pracy.

 

4.      Inicjowanie oraz nadzór nad realizacją zadań z zakresu partnerstwa lokalnego
i dialogu społecznego.

 

5.      Planowanie, wytyczanie kierunków działania oraz organizacja pracy Urzędu,

 

6.      Kierowanie bieżącymi sprawami PUP.

 

7.      Planowanie i dysponowanie środkami funduszy celowych będących w dyspozycji PUP.

 

8.      Planowanie i dysponowanie środkami w ramach planu finansowego PUP.

 

9.      Koordynacja procesu pozyskiwania środków finansowych z funduszy krajowych
i unijnych, w tym z EFS na realizację zadań z zakresu działania PUP.

 

10.  Realizacja polityki kadrowej PUP.

 

11.  Powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP.

 

12.  Wydawanie zarządzeń wewnętrznych, poleceń służbowych i decyzji administracyjnych.

 

13.  Powoływanie i odwoływanie zespołów i komisji zadaniowych.

 

14.  Zawieranie umów wynikających z zakresu działania PUP w ramach udzielonych pełnomocnictw.

 

 

 

 

§ 11

 

 

 

 

Do zakresu zadań Zastępcy Dyrektora PUP  należy:

 

 

 

1.      Zastępstwo Dyrektora PUP w czasie jego nieobecności, w zakresie zadań
i kompetencji wyznaczonych przez Dyrektora PUP.

 

 

2.      Organizowanie pracy i nadzór nad działalnością podległych komórek organizacyjnych.

 

3.      Planowanie, koordynowanie i nadzór nad efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków finansowych, przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu.

 

4.      Nadzór nad rozliczaniem środków finansowych przeznaczonych na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu.

 

5.      Współpraca z administracją rządową i samorządową, Powiatową Radą Zatrudnienia, placówkami oświatowymi, instytucjami szkolącymi, ośrodkami pomocy społecznej oraz organizacjami pozarządowymi realizującymi zadania na rzecz rynku pracy.

 

6.      Nadzór i koordynacja  realizacji standardów usług rynku pracy.

 

7.      Nadzór nad zapewnieniem prawidłowych warunków realizacji usług rynku pracy.

 

8.      Nadzór nad podnoszeniem kwalifikacji pracowników podległych komórek organizacyjnych.

 

9.      Nadzór nad prawidłowym przebiegiem procedury odwoławczej od decyzji
i postanowień wydanych w podległych komórkach organizacyjnych.

 

 

 

 

 

§ 12

 

      Główny księgowy odpowiada za:

 

1.      Do zadań Głównego Księgowego PUP, zgodnie z ustawą o Finansach publicznych, należy:

 

1)      Prowadzenie rachunkowości jednostki.

 

2)      Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.

 

3)      Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym.

 

4)      Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

 

 

 

2.      Do zadań Głównego Księgowego PUP jako kierownika  Działu Finansowo – Księgowego, należy kierowanie Działem Finansowo-Księgowym, w tym:

 

 

1)      Prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki.

 

2)      Dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego Powiatowego Urzędu Pracy.

 

3)      Sporządzanie sprawozdań finansowych i innych z zakresu działania PUP.

 

4)      Zorganizowanie gromadzenia i przechowywania dokumentacji księgowej w sposób zabezpieczający ją przed dostępem osób nieuprawnionych, zaginięciem lub zniszczeniem.

 

5)      Nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne PUP.

 

6)      Opracowywanie projektów planów finansowych PUP i ich zmian, na podstawie informacji o planowanej wysokości dochodów i wydatków, przekazywanych przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych PUP.

 

7)      Dokonywanie bieżącej analizy wykonania planów finansowych i bieżące informowanie Dyrektora PUP o stopniu realizacji dochodów i wydatków oraz prawidłowości wydatkowania środków otrzymanych na wydatki z budżetu państwa, Funduszu Pracy, budżetu samorządu i innych funduszy celowych.

 

8)      Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad dokonywania wydatków publicznych (w sposób terminowy, celowy
i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów).

 

9)      Czuwanie nad prawidłowością umów zawieranych przez PUP pod względem finansowym.

 

10)  Zapewnienie prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów księgowych.

 

11)  Wykonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych PUP.

 

12)  Sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz innych związanych z realizacja zadań PUP.

 

13)  Kierowanie pracą Działu Finansowo – Księgowego, w tym dokonywanie podziału obowiązków pomiędzy poszczególnych pracowników oraz nadzorowanie ich wykonywania.

 

 

 

3. W zakresie realizacji zadań merytorycznych Główny Księgowy podlega bezpośrednio Dyrektorowi PUP.

 

 

 

 

4. Zakres  uprawnień i odpowiedzialności oraz tryb pracy Głównego Księgowego określają odrębne przepisy.

 

 

§ 13

 

Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należy:

 

1)      Koordynowanie i nadzorowanie pracy podległej komórki organizacyjnej.

 

2)      Współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie opracowywania projektów, planów finansowych i planowania wydatków Funduszu Pracy i innych funduszy.

 

3)      Przygotowywanie projektów decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania podległych komórek organizacyjnych.

 

4)      Podpisywanie decyzji, postanowień oraz zaświadczeń wynikających z zakresu działania podległych komórek oraz na podstawie stosownych upoważnień wydanych przez  Starostę Łańcuckiego.

 

5)      Szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi PUP oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych.

 

6)      Wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego, której szczegółowe zasady określa regulamin kontroli wewnętrznej PUP.

 

7)      Dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników
w szczególności nowoprzyjętych.

 

8)      Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi PUP w zakresie przygotowywania materiałów, informacji, opinii potrzebnych do wykonania zadań.

 

9)      Podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed przekazaniem do podpisu Dyrektorowi lub Zastępcy Dyrektora.

 

10)  Ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników.

 

11)  Powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom zadań dodatkowych nie objętych zakresem czynności.

 

12)  Wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika z innych przyczyn.

 

13)  W związku z przydzielonymi zadaniami, w uzasadnionych przypadkach, kierownicy komórek organizacyjnych mają prawo wnioskować  do kierownictwa PUP
o potrzebne materiały, informacje i opinie niezbędne do wykonywania tych zadań.

 

14)  Nadzór nad tablicą informacyjną dotyczącą podległej komórki.

 

15)  Współpraca z innymi kierownikami podległych komórek organizacyjnych.

 

ZAKRES ZADAŃ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH

 

§ 14

 

DZIAŁ EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ

 

 

 

Realizuje zadania z zakresu  rejestracji osób bezrobotnych i poszukujących pracy,

 

przyznawania świadczeń, obsługi formalnej osób bezrobotnych oraz współpracy  z

 

gminami w zakresie informowania o usługach  i instrumentach rynku pracy realizowanych

 

przez PUP.

 

Do podstawowego zakresu działania Działu Ewidencji i Świadczeń - symbol „PE” należy:

 

1.      Rejestrowanie i obsługa zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

 

2.      Obsługa bezrobotnych z prawem do świadczeń, w tym ustalanie prawa do świadczeń, naliczanie świadczeń dla bezrobotnych i dodatków aktywizacyjnych dla uprawnionych osób.

 

3.      Obsługa i ewidencjonowanie osób, które nabyły w Polsce lub innym państwie należącym do Unii Europejskiej prawo do zasiłku dla bezrobotnych, ubiegających się o transfer tego zasiłku do państwa członkowskiego UE, w którym zamierzają poszukiwać pracy.

 

4.      Obsługa i ewidencjonowanie osób, którym prawo do zasiłku dla bezrobotnych ustala marszałek województwa na podstawie odpowiednich zaświadczeń obowiązujących
w państwach członkowskich UE oraz zaświadczenia Powiatowego Urzędu Pracy
o rejestracji.

 

5.      Obsługa formalna osób bezrobotnych bez prawa do świadczeń oraz  poszukujących pracy.

 

6.      Wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zadań realizowanych przez Dział Ewidencji i Świadczeń.

 

7.      Wydawanie decyzji w wyniku wznowienia postępowania administracyjnego.

 

8.      Współpraca z organami rentowymi w zakresie wynikającym z odrębnych przepisów.

 

9.      Współpraca z organami administracji państwowej i samorządowej, ośrodkami pomocy społecznej, bankami, urzędami skarbowymi, policją, organizacjami pozarządowymi
w zakresie ewidencji świadczeń.

 

10.  Sporządzanie informacji statystycznych, wydruków decyzji, zaświadczeń.

 

11.  Archiwizacja akt bezrobotnych.

 

12.  Generacja i wydruk list zasiłków nie podjętych , wyrównań i korekt świadczeń.

 

13.  Sprawdzanie pod względem merytorycznym zgodności wydruków list próbnych, list głównych – zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń z Funduszu Pracy.

 

14.  Informowanie klientów o usługach i instrumentach rynku pracy oferowanych przez PUP.

 

15.  Udzielanie informacji i wyjaśnień z zakresu przepisów prawnych regulujących działalność PUP oraz podstawowych praw i obowiązków bezrobotnych
i poszukujących pracy, wynikających z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

16.  Wydawanie druków, wniosków i formularzy, niezbędnych do załatwienia danej sprawy oraz udzielenie porad o sposobie ich wypełniania.

 

17.  Udostępnianie informacji w formie broszur, ulotek, biuletynów, ogłoszeń, itp.

 

18.  Prowadzenie postępowania oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących świadczeń nienależnych.

 

19.  Prowadzenie spraw i dokumentacji związanych z refundacją kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną.

 

20.  Prowadzenie spraw związanych z podjęciem dalszej nauki przez osoby bezrobotne (art.55 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).

 

21.  Wydawanie zaświadczeń osobom bezrobotnym.

 

22.  Współpraca z właściwym terenowo inspektorem pracy w zakresie kontroli legalności zatrudnienia.

 

23.  Prowadzenie spraw  i dokumentacji związanych  z dokonywaniem korekt: 

 

      - w dokumentach zgłoszeniowych i wyrejestrowujących z ubezpieczeń społecznych
i zdrowotnych za osoby bezrobotne -  w deklaracjach i dokumentach rozliczeniowych.

 

24.  Ewidencjonowanie osobom bezrobotnym, okresów podlegania ubezpieczeniom oraz dokonywanie analizy kont ubezpieczonych.

 

25.  Współpraca z Działem Organizacyjno-Administracyjnym w zakresie statystyki.

 

26.  Aktywny udział w opracowywaniu i realizacji programów specjalnych i pilotażowych realizowanych przez PUP.

 

§ 15

 

CENTRUM AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ

 

 

Realizuje usługi rynku pracy skierowane do osób bezrobotnych i poszukujących pracy zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w zakresie pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego oraz pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy. Zadania są realizowane zgodnie ze standardami rynku pracy.

 

 

Do podstawowego zakresu działań Centrum Aktywizacji Zawodowej – symbol „CAZ” należy:

 

1.      Promocja usług i instrumentów realizowanych przez CAZ.

 

2.      Analiza informacji niezbędnych do oceny sytuacji na rynku pracy, pozwalających na opracowanie planów działania w zakresie pośrednictwa pracy, tworzenia baz danych.

 

3.      Współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego, szkoleniach, przygotowaniu zawodowym dorosłych, stażach, organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów.

 

4.      Kierowanie do pracy osób bezrobotnych, poszukujących pracy w tym osób niepełnosprawnych.

 

5.      Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z pracodawcami.

 

6.      Pozyskiwanie i przyjmowanie ofert pracy od pracodawców.

 

7.      Upowszechnianie i realizacja ofert pracy.

 

8.      Udzielanie pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu zatrudnienia poprzez dobór właściwej usługi.

 

9.      Przedstawienie bezrobotnemu lub poszukującemu pracy propozycji odpowiedniego zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub innej formy pomocy oferowanej przez urząd pracy.

 

10.  Przedstawienie bezrobotnemu lub poszukującemu pracy możliwości pomocy wobec braku propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

 

11.  Podejmowanie i utrzymywanie kontaktu z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

 

12.  Opracowywanie i realizacja Indywidualnych Planów Działania dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

 

13.  Organizowanie targów i giełd pracy.

 

14.  Opiniowanie wniosków o sfinansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego poza miejscem stałego zamieszkania w związku ze skierowaniem przez Powiatowy Urząd Pracy.

 

15.  Opiniowanie wniosków o sfinansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienia lub inną prace zarobkowa, staż, przygotowanie zawodowe poza miejscem stałego zamieszkania, w przypadku skierowania przez Powiatowy Urząd Pracy.

 

16.  Informowanie bezrobotnych lub poszukujących pracy o możliwości zatrudnienia, warunkach życia i pracy oraz sytuacji na rynku pracy w kraju oraz w państwach UE/EOG.

 

17.  Informowanie pracodawców z kraju o możliwości zatrudnienia bezrobotnych lub poszukujących pracy z państw UE/EOG.

 

18.  Prowadzenie międzynarodowego pośrednictwa pracy dla pracodawców z kraju, zainteresowanego rekrutacją kandydatów z państw EU/EOG.

 

19.  Prowadzenie międzynarodowego pośrednictwa pracy dla pracodawcy z państw UE/EOG zainteresowanego rekrutacja kandydatów z kraju.

 

20.  Udzielanie porad indywidualnych osobom bezrobotnym i poszukującym pracy                    z zakresu wyboru zawodu, dookreśleniu, zmiany kwalifikacji zawodowych, podjęcia lub zmiany zatrudnienia.

 

21.  Udzielnie informacji zawodowych bezrobotnemu lub poszukującemu pracy                          o możliwościach korzystania z zasobów informacji zawodowej, dostępnych                          w Powiatowym Urzędzie Pracy.

 

22.  Prowadzenie grupowych porad doradczych oraz grupowych informacji zawodowych osobom bezrobotnym lub poszukującym pracy.

 

23.  Udzielanie pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy.

 

24.  Udzielanie pomocy pracodawcom we wspieraniu rozwoju zawodowego pracodawcy                     i jego pracowników przez udzielanie porad zawodowych.

 

25.  Kierowanie w uzasadnionych przypadkach osób bezrobotnych oraz innych uprawnionych na badania lekarskie oraz specjalistyczne badania psychologiczne mające na celu stwierdzenie zdolności bezrobotnego do wykonywania pracy, uczestnictwa w szkoleniu lub przygotowaniu zawodowym dorosłych, wykonywaniu prac społecznie użytecznych lub określeniu szczególnych predyspozycji psychofizycznych wymaganych do wykonywania zawodu.

 

26.  Badanie zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.

 

27.  Współpraca z Działem Organizacyjno-Administracyjnym w zakresie analizy                    i diagnozy zawodów nadwyżkowych i deficytowych.

 

28.  Sporządzenie listy zawodów i specjalności na które istnieje zapotrzebowanie na rynku pracy.

 

29.  Sporządzenie wykazu potrzeb szkoleniowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

 

30.  Współpraca z Działem Aktywizacji Rynku Pracy w zakresie sporządzania rocznego planu szkoleń.

 

31.  Aktywna współpraca z Działem Aktywizacji Rynku Pracy w zakresie organizacji szkoleń dla bezrobotnych i poszukujących pracy.

 

32.  Rekrutowanie na szkolenia grupowe zgodnie z planem szkoleń.

 

33.   Rekrutowanie na szkolenie osób uprawnionych do rent szkoleniowych oraz osób niepełnosprawnych.

 

34.  Opiniowanie wniosków dotyczących szkoleń indywidualnych dla osób bezrobotnych         i innych zainteresowanych.

 

35.  Opiniowanie wniosków o sfinansowanie studiów podyplomowych dla osób bezrobotnych i innych uprawnionych.

 

36.  Opiniowanie wniosków na egzaminy umożliwiające uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych oraz pomoc tym osobom w postępowaniu mającym na celu uzyskanie przez nie licencji niezbędnych do wykonania danego zawodu, dla osób bezrobotnych i innych uprawnionych.

 

37.  Prowadzenie szkoleń z umiejętności aktywnego poszukiwania pracy.

 

38.  Prowadzenie zajęć aktywizacyjnych.

 

39.  Tworzenie dostępu do informacji i elektronicznych baz danych.

 

40.  Aktywny udział w opracowywaniu i realizacji programów pilotażowych.

 

41.  Współpraca w opracowywaniu i realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych oraz innych funduszy celowych.

 

42.  Współpraca w opracowywaniu i realizacji programów specjalnych.

 

 

 

 

§ 16

 

DZIAŁ AKTYWIZACJI RYNKU PRACY

 

 

 

Realizuje działania związane z efektywnym wykorzystaniem przyznanych środków

 

finansowych z Funduszu Pracy i innych funduszy celowych przeznaczonych na aktywne

 

formy przeciwdziałania bezrobociu oraz organizacją i finansowaniem szkoleń dla

 

 bezrobotnych. Zadania Działu realizowane są zgodnie ze standardami usług rynku

 

pracy. Strukturę Działu stanowią:  wieloosobowe i jednoosobowe stanowiska pracy.

 

Do podstawowego zakresu działania  Działu Aktywizacji Rynku Pracy – symbol „PR”

 

należy:

 

1.      Prowadzenie spraw związanych z organizacją prac interwencyjnych, staży, przygotowania zawodowego dorosłych oraz robót publicznych dla bezrobotnych.

 

2.      Zawieranie umów z pracodawcami w zakresie organizacji staży, przygotowania zawodowego dorosłych, prac interwencyjnych, robót publicznych.

 

3.      Obsługa osób bezrobotnych i innych osób uprawnionych w zakresie kierowania na w/w formy aktywizacji.

 

4.      Prowadzenie ewidencji pracodawców, z którymi zawarte zostały umowy
i nadzorowanie ich prawidłowej realizacji.

 

5.      Prowadzenie dokumentacji  finansowego rozliczenia pracodawców organizujących formy subsydiowanego zatrudnienia.

 

6.      Prowadzenie spraw z zakresu refundacji kosztów doposażenia i wyposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych oraz przyznawania jednorazowo osobom bezrobotnym środków na podjęcie własnej działalności gospodarczej oraz środków na podjęcie działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych.

 

7.      Prowadzenie spraw z zakresu organizowania prac społecznie użytecznych.

 

8.      Monitoring wykonania realizowanych programów aktywizacyjnych.

 

9.      Ocena efektywności podejmowanych działań w celu tworzenia miejsc pracy ze środków Funduszu Pracy i innych funduszy celowych.

 

10.  Popularyzacja informacji na temat pozyskiwania środków na promocję zatrudnienia
i aktywizację zawodową z funduszy celowych oraz współpraca w tym zakresie.

 

11.  Prowadzenie spraw z zakresu zlecania przeprowadzania szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy instytucjom szkoleniowym.

 

12.  Obsługa osób bezrobotnych i innych osób uprawnionych w zakresie kierowania na szkolenia.

 

13.  Monitorowanie przebiegu szkoleń, m.in. poprzez wizytację zajęć edukacyjnych
w trakcie trwania szkolenia i sporządzanie protokołów.

 

14.  Realizacja zadań z zakresu finansowania kosztów egzaminów umożliwiających uzyskanie świadectw, dyplomów, zaświadczeń, określonych uprawnień zawodowych lub tytułów zawodowych.

 

15.  Zawieranie umów dotyczących odbywania studiów podyplomowych przez bezrobotnych i inne uprawnione osoby.

 

16.  Udzielanie pożyczki szkoleniowej osobie bezrobotnej i innym uprawnionym osobom

 

17.  Prowadzenie analiz efektywności i skuteczności szkoleń.

 

18.  Koordynacja  i realizacja zadań związanych ze sporządzaniem rocznego planu szkoleń.

 

19.  Przygotowywanie dokumentacji do finansowego rozliczenia kosztów szkolenia osób bezrobotnych.

 

20.  Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego dorosłych lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego lub pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy w związku ze skierowaniem przez PUP.

 

21.  Prowadzenie spraw związanych z finansowaniem kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe dorosłych poza miejscem stałego zamieszkania w przypadku skierowania przez PUP.

 

22.  Realizacja zadań z zakresu art. 69 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

 

23.  Prowadzenie spraw związanych z refundacją poniesionych kosztów z tytułu opłacanych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego ( art. 47 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy).

 

24.  Aktywny udział w opracowywaniu i realizacji programów specjalnych i pilotażowych.

 

25.  Opracowywanie i realizacja projektów i programów współfinansowanych środkami Funduszu Pracy, Europejskiego Funduszu Społecznego i innych funduszy celowych
w zakresie zadań Działu.

 

26.  Realizacja zadań zleconych przez Starostę w zakresie aktywizacji zawodowej repatriantów.

 

27.  Realizacja zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym.

 

§ 17

 

DZIAŁ  FINANSOWO-KSIĘGOWY

 

Kierowany przez Głównego Księgowego, realizuje zadania z zakresu  planowania
i rozliczania środków budżetowych PUP, Funduszu Pracy, PFRON i innych funduszy celowych, zapewnia obsługę finansowo-księgową oraz prowadzi rachunkowość PUP, sporządza sprawozdania z wydatków budżetowych, z Funduszu Pracy i PFRON i innych funduszy celowych.

 

Do podstawowego zakresu działania Działu Finansowo-Księgowego – symbol ”PF” należy:

 

1.      Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym.

 

2.      Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.

 

3.      Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.

 

4.      Ewidencja operacji finansowych Funduszu Pracy, EFS, Budżetu, ZFŚS, PFRON
i innych funduszy celowych w ujęciu syntetycznym i analitycznym.

 

5.      Ewidencja operacji finansowych w układzie paragrafów klasyfikacji budżetowej.

 

6.      Ewidencja operacji finansowych w układzie wydatków strukturalnych.

 

7.      Windykacja nienależnie pobranych świadczeń.

 

8.      Prowadzenie wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń na rzecz pracowników PUP.

 

9.      Obsługa kasowa budżetu i funduszy celowych.

 

10.  Prowadzenie ewidencji księgowej gospodarowania majątkiem trwałym.

 

11.  Sporządzanie części  finansowej wniosków o płatność do projektów EFS.

 

12.  Sporządzanie sprawozdań finansowych.

 

13.  Sporządzanie sprawozdań budżetowych z wykonania procesów związanych
z gromadzeniem środków publicznych oraz ich rozdysponowaniem.

 

14.  Bieżące archiwizowanie dokumentów według kategorii wydatków i okresów księgowych.

 

15.  Sporządzanie przelewów elektronicznych dla osób pobierających świadczenia.

 

16.  Sporządzanie informacji o dochodach PIT.

 

17.  Prowadzenie spraw i dokumentacji związanej ze świadczeniami przysługującymi rolnikom zwalnianym z pracy.

 

§ 18

 

DZIAŁ ORGANIZACYJNO – ADMINISTRACYJNY

 

Prowadzi  zadania kadrowe i organizacyjno-administracyjne Urzędu

 

Do zakresu podstawowych zadań Działu  Organizacyjno-Administracyjnego należy
w szczególności :

 

1)      Opracowanie projektów regulaminów wewnętrznych, regulaminu pracy PUP oraz zarządzeń wewnętrznych Dyrektora.

 

2)      Obsługa kancelaryjna oraz elektroniczny obieg dokumentów.

 

3)      Prowadzenie sekretariatu i dziennika podawczego.

 

4)      Archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem PUP.

 

5)      Ewidencjonowanie upoważnień wydanych przez Starostę.

 

6)      Prowadzenie kontroli wewnętrznej  w zakresie wykonywania zadań ustawowych.

 

7)      Prowadzenie książki kontroli zewnętrznych.

 

8)      Prowadzenie niezbędnej dokumentacji i ewidencji w zakresie czynności kontrolnych przeprowadzonych przez jednostkę nadrzędną oraz inne organa kontroli.

 

9)      Współpraca i obsługa Powiatowej Rady Zatrudnienia.

 

10)  Prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP.

 

11)  Kontrola dyscypliny pracy,

 

12)  Prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego pracowników oraz spraw emerytalno- rentowych.

 

13)  Prowadzenie spraw związanych z przeglądem kadrowym i ocenami kwalifikacyjnymi.

 

14)  Obsługa ZFSŚ.

 

15)  Współdziałanie z Działem Finansowo-Księgowym w planowaniu i realizacji wydatków osobowych PUP.

 

16)  Prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników PUP.

 

17)  Opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników PUP.

 

18)   Administrowanie siecią teleinformatyczną Powiatowego Urzędu Pracy.

 

19)  Opracowywanie koncepcji rozwoju systemów teleinformatycznych.

 

20)  Czuwanie nad bezpieczeństwem systemów teleinformatycznych Powiatowego Urzędu Pracy,

 

21)  Nadzór nad rozwojem ,eksploatacją sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania, 
w szczególności:

 

a)      nadzór nad wykorzystaniem i eksploatacją sprzętu,

 

b)      nadzór nad wykorzystaniem i eksploatacją oprogramowania,

 

c)      nadzór nad legalnością i licencjonowaniem eksploatowanego oprogramowania,

 

d)      opiniowanie wniosków o zakup oprogramowania składanych przez komórki organizacyjne PUP,

 

e)      pomoc przy wdrożeniach i eksploatacji oprogramowania przez komórki organizacyjne PUP.

 

22)  Nadawanie uprawnień użytkownikom sieci komputerowej,

 

23)  Administrowanie systemami informatycznymi,

 

24)  Administrowanie bazami danych,

 

25)  Administracja i utrzymanie portali internetowych,

 

26)   Przygotowywanie zestawień, raportów i sprawozdań dotyczących rynku pracy.

 

27)  Administrowanie majątkiem PUP, zabezpieczenie mienia PUP oraz utrzymania porządku i czystości w obiekcie.

 

28)  Zaopatrzenie pracowników PUP w środki techniczno-biurowe.

 

29)  Przygotowanie, przeprowadzanie, dokumentowanie postępowania o udzielonym zamówieniu publicznym zgodnie ustawą - Prawo zamówień publicznych.

 

30)  Prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP.

 

31)  Realizacja zadań w zakresie spraw dot. stanu bhp, ochrony p.poż. i OC.

 

32)  Prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia w PUP, zakupu, przekazania i likwidacji.

 

33)  Prowadzenie składnicy akt urzędu.

 

34)  Prowadzenie książki wyjść służbowych .

 

 

 

 

ZASADY PODPISYWANIA DECYZJI, PISM, DOKUMENTÓW FINANSOWYCH
I  AKTÓW  PRAWNYCH

 

§ 19

 

1.      Akty normatywne, decyzje administracyjne oraz wszelkiego rodzaju korespondencję podpisuje Dyrektor lub osoba pisemnie upoważniona, zgodnie z zakresem upoważnienia.

 

2.      Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa obowiązująca  Instrukcja Kancelaryjna.

 

§ 20

 

1.      Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, podpis elektroniczny jak  również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym
i kredytowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych podpisują:
1) Dyrektor lub Zastępca Dyrektora jako dysponenci,
2) Główny Księgowy,
3) inne osoby upoważnione przez Dyrektora.

 

2.      Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone zostały odrębną instrukcją.

 

ORGANIZACJA PRACY W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W ŁAŃCUCIE

 

§ 21

 

 

1.      Czas pracy pracowników PUP nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo i 8 godzin dziennie.

 

 

 

 

2.      Ustala się następujący tygodniowy rozkład czasu pracy pracowników  PUP:

 

- w poniedziałki od 8.00 - 16.00

 

- w pozostałe dni tygodnia od godz. 7.00 - 15.00

 

- wszystkie soboty są wolne od  pracy.

 

3.      Ustala się czas przyjęć  klientów:

 

      -  w poniedziałki od 8.00 - 16.00

 

-  w pozostałe dni tygodnia od godz. 7.00 - 15.00

 

4.      Dyrektor lub jego Zastępca przyjmują klientów w ramach skarg i wniosków
w  ustalonym odrębnie czasie pracy, podanym do powszechnej wiadomości.

 

5.      Dyrektor PUP może  w przypadkach indywidualnych, na wniosek pracownika    wyrazić zgodę na inny czas pracy z zachowaniem 8 - godzinnego dnia pracy
i 40 - godzinnego tygodnia pracy.

 

6.      Dyrektor PUP może w uzasadnionych przypadkach ustalić inny niż wymieniony
w ust. 1 i 2  czas pracy Urzędu z zachowaniem 8 - godzinnego dnia pracy
i 40 - godzinnego tygodnia pracy.

 

§ 22

 

 

 

Pracownicy PUP zobowiązani są potwierdzać swoje przybycie do pracy przez podpisanie listy obecności.

 

POSTANOWIENIA  KOŃCOWE

 

§ 23

 

Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor.

 

§ 24

 

Organizację pracy określa regulamin pracy PUP.

 

§ 25

 

Sprawy nie ujęte w Regulaminie Organizacyjnym zostaną uregulowane w formie

 

zarządzeń  Dyrektora.

 

§ 26

 

 

 

     Traci moc Regulamin Organizacyjny z dnia  10 kwietnia 2008 r.

 

 

 

§ 27

 

 

 

     Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem jego zatwierdzenia przez Zarząd   

 

 

     Powiatu    z mocą obowiązującą od  1 stycznia 2010 r.

 


Autor: Łańcut PUP
Data: 2009-06-08 15:20:03
Udostępnił: Admin Administrator
Data: 2009-06-08 15:20:49
Modyfikował(a): Admin Administrator
Data: 2010-09-21 10:08:41

Rejestr zmian


Powiatowy Urząd Pracy w Łańcucie
Piłsudskiego 9
37-100 Łańcut
tel. 017 225 20-22
email: rzla@praca.gov.pl.pl
© ZETO-RZESZÓW Sp. z o.o., www.zetorzeszow.pl